دسته‌بندی نشده, همه چیز درباره برنج ایرانی

تفاوت برنج ایرانی و برنج خارجی چیست؟

تفاوت برنج ایرانی و برنج خارجی

تفاوت برنج ایرانی و خارجی در طعم، ظاهر و قیمت آن‌ها می‌باشد. می‌توان گفت هیچ برنجی برنج ایرانی نمی‌شود. درست است که قیمت برنج ایرانی گران‌تر از برنج‌های دیگر است اما خوش بوتر خوشمزه‌تر و سالم‌تر از هر برنجی‌ست. که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد قیمت گران آن قابل قبول می‌باشد.

برنج ایرانی از نظر کیفیت، همتا و نظیر ندارد؛ اگر به سبد غذایی و سلامتی خودتان اهمیت می­دهید حتما این موارد را به یاد داشته باشید :

  • برنج ایرانی عطر و طعم بی نظیری دارد :

اولین چیزی که از تفاوت برنج ایرانی در نگاه اول به ذهنمان می آید عطر و طعم بی نظیر آن است.عطر و طعمی که در هیچ برنج پاکستانی و هندی و…هرگز نمی­توانید حس و استشمام کنید.

اگر یکبار از برنج ایرانی استفاده کنید، دیگر نمی­توانید آن را از یاد ببرید و یا از سفره غذایی خودتان حذف کنید!

جالب است که بدانید استفاده از مواد نگهدارنده در برنج خارجی هم امری معمولا رایج است،دیگر مورد تفاوت برنج ایرانی این است که از هیچ ماده نگهدارنده استفاده نمی­شود و کاملا طبیعی و سالم است.

تفاوت برنج ایرانی

تفاوت برنج ایرانی

برنج خارجی مخصوصا هندی و پاکستانی خوش پخت‌تر از برنج ایرانی است و نیاز به مهارت بالایی ندارد. کم‌تر دیده می‌شود که برنج خارجی شفته شود. همچنین به خوبی قد می‌کشد و ظاهر دانه دانه و زیبایی دارد. اما پخت برنج ایرانی نیاز به مهارت دارد زیرا اگه نکات مهم را ندانید ممکن است برنج شفته شود. توصیه ما برای پخت برنج این است که اگر برنج خارجی استفاده می‌کنید آن را به صورت آبکش پخت کنید. و اگر از برنج ایرانی استفاده می‌کنید روش کته‌ای را برای پخت انتخاب کنید.

برنج خارجی به صورت قالبی تهیه شده و خرد می‌شوند و دوباره در قالب‌های یکدست قرار می‌گیرند. به همین جهت ظاهر برنج خارجی زیباتر می‌شود‌.

انواع برنج خارجی

برای تفاوت برنج ایرانی و خارجی لازم است که با انواع برنج خارجی نیز آشنا شوید. همان طور که می‌دانید برنج از جمله غلاتی است که در جهان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در بیشتر کشورها کشت می‌شود. علاوه بر ایران کشورهایی مانند هند، پاکستان و تایلند نیز در تولید برنج‌های باکیفیت موفق بوده‌اند.

برنج هندی

امروزه به دلیل مناسب‌تر بودن قیمت و همچنین خوب قد کشیدن و ظاهر زیباترِ برنج هندی مصرف آن در ایران رواج پیدا کرده است. پختن برنج هندی به مراتب آسان‌تر از برنج ایرانی است. برنج باسماتی نوعی از برنج هندی است که دانه‌های کشیده‌ای دارد. قبل از پخت برنج هندی حتما آن را چند ساعت در آب خیس کنید.

برنج پاکستانی

برنج پاکستانی نیز این روزها در ایران بسیار به فروش می‌رود. از لحاظ ظاهری این برنج شباهت زیادی به برنج هندی دارد. این نوع برنج نسبت به برنج ایرانی ارزان‌تر و پخت راحت‌تری دارد.

برنج تایلندی

کشور تایلند به جهت آب و هوای مطلوب برای کشت برنج، سالانه مقدار زیادی برنج تولید می‌کند. از لحاظ ظاهری برنج تایلندی دانه‌های بلند و نیمه‌شفافی دارد. همچنین خوش عطر است و پس از پخت کمی حالت چسبناک دارد.

برنج ژاپنی

شاید اسم این نوع برنج را نسبت به انواع دیگر برنج کم‌تر شنیده باشید. معمولا در ایران از برنج‌های هندی، پاکستانی و تایلندی بیشتر استفاده می‌شود. این برنج قبل از پخت حالت نیمه‌شفاف و دانه‌های متوسطی دارد و بعد از پخت حالتی چسبناک پیدا می‌کند‌.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.