دسته‌بندی نشده, همه چیز درباره برنج ایرانی

بهترین زمان خرید برنج

بهترین زمان خرید برنج

محصولات کشاورزی غالبا فصلی اند  و دسترسی به آنها در زمان های برداشت آسان تر است . فصل برداشت نیز موقتی و گذراست در این مقاله بهترین زمان خرید برنج را مورد بررسی قرار میدهیم. هم چنین اکثر محصولات کشاورزی  قابلیت نگهداری طولانی مدت در شرایط معمولی و با امکانات خانواررا ندارند و برای نگهداری طولانی مدت نیاز به امکانات صنعتی و گسترده و هزینه بر است بنابراین مصرف تازه آنها فقط در کوتاه مدت ممکن است وبه دلیل آنکه در طول سال  نیاز به نگهداری و مراقبت در سردخانه ها و با امکانات مناسب دارد قیمت ها به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و برخی مواقع چندین برابر می شود. و لذا ما نمی توانیم این محصولات را نگهداری کنیم مجبوریم که فقط در مواقعی که قصد مصرف داریم و به اندازه لزوم خرید کنیم. وبه ناچارباید قیمت زیادی نیز برای تهیه آن باید پرداخت کنیم.

برنج نیز یکی از محصولات کشاورزی است که به صورت فصلی برداشت می شود اما خوشبختانه با اغلب این محصولات تفاوت عمده ای دارد!! از مهم ترین ویژگی های برجسته برنج این است که قابلیت نگهداری و ماندگاری آن در شرایط معمولی و بدون نیاز به هیچ گونه امکاناتی برای  نگهداری بالاست . و جالب تر این که در بین کشاورزان و بومیان  یک نکته ای جا افتاده است که برنج اگریک مدتی بعد از برداشت بماند ” برکت “ آن بیشتر می شود .

بهترین زمان خرید برنج این است که نباید مدت زمان نگهداری برنج از یکسال بیشتر شود . به عبارتی باید به اندازه ای برنج را جهت مصارف خانگی  خودشان تنظیم کنند که قبل از برداشت مجدد و برنج جدید ، برنج قدیمی یا در اصطلاح کهنه و نگهداری شده سال قبل تمام شود. چون با تجربه دریافتند که نگهداری بیشتر از یکسال می تواند باعث ایجاد شپشک در برنج و تغییر کیفیت  آن شود

برداشت در مازندران بخصوص برنج طارم فریدونکنار دو بار در سال انجام می شود : الف.کشت اول یا برداشت اول در مردادماه   ب. کشت دوم در اواخر مهرماه و آبان

بهترین زمان خرید برنج

بهترین زمان خرید برنج

۱-بهترین زمان خرید ازنظر ویژگی خاص و منحصر به فرد برنج :  همانطور که اشاره شد با توجه به قابلیت ماندگاری برنج و حتی افزایش کیفیت آن در بازه زمانی حدود ۱۰-۱۱ ماهه توصیه می شود که برنج را در فصل برداشت و یکجا خرید کنید.

۲- از نطر قیمت : خرید در فصل برداشت از نظر قیمتی نیز بهتر است. چون درزمان برداشت ما مستقیما از کشاورز و بدون هیچ واسطه ای خرید را انجام میدهیم و آن را تحویل نمایندگی و یا مشتریان عزیز می دهیم و گاهی حتی بدون این که سودی بگیریم!!

۳-از نظر کیفی:  از نظرکیفی هم موضوع قابل طرح می باشد. وقتی برنج در کارخانه شالیکوبی است تعداد افراد و احتمال خطا و به عبارت خودمانی تر ضریب تقلب کم تر است و شما در واقع ناچارید به یکی دو نفر اعتماد کنید!! در حالی که هر چه تعداد حلقه تولید تا مصرف بیشتر شود چون هر کس دوست دارد ازین کالا سودی نصیبش شود در خوشبینانه ترین حالت قیمت محصول را افزایش می دهد اما از انجایی که بحث رقابت و فروش نیز مطرح است گاهی ممکن است برای ثابت نگه داشتن قیمت و در عین حال رسیدن به سود، دست به کار های غیر منصانه و غیر اخلاقی که یکی از انها اختلاط با برنج های مشابه اما ارزان و کم کیفیت است  ویا  حتی با برنج های خارجی وانواع برنج ماکارونی مخلوط می کند !! و این دقیقا همان نگرانی موجود در بازار است در حالی که شما اگر از ما و یا نمایندگی های ما خرید کنید ضمن اطمینان از حذف واسطه و نگرانی های ناشی از کاهش کیفی محصول می توانید با قیمت مناسب برنج سالانه خود را خرید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.