دسته‌بندی نشده, همه چیز درباره برنج ایرانی

عوامل اصلی عطر خوش برنج اصیل ایرانی

عوامل اصلی عطر خوش برنج

اکثر کشاورزان نوع برنج معطر را در شمال کشور کشت می‌کنند. عوامل مختلفی در عطر خوش برنج دخیل هستند که به طور مستقیم بر روی کیفیت برنج هم تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر را اشاره کرد:

  1. خاک محل کاشت برنج: خاک مرغوب، از مهمترین عوامل است که تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و عطر خوش برنج دارد. هر چه بیشتر خاک حاصل‌خیز باشد، برنج به خوبی در آن رشد می‌کند و کشاورزان نیز برنج معطر برداشت می‌کنند.
  2. درجه حرارت هوا: کیفیت برنج به میزان درجه حرارت و دمای هوا وابستگی دارد؛ به خصوص که این موضوع هنگام گلدهی و پر شدن دانه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابرین باید به بازه زمانی یا فصلی کشت برنج توجه شود.
  3. تغذیه گیاه: نیتروژن یکی از کودهای است که سبب بهبود کیفیت برنج می‌شود. از دیگر کودهای مهم که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی کیفیت عطر برنج می‌گذارد، کود پتاسیم است؛ پتاسیم باعث سفیدتر شدن برنج و معطر بودن آن می‌شود.
  4. رطوبت و آب: میزان آب و مهیا بودن شرایط جوی، یکی دیگر از عامل برنج عطری است. همان‌طور که اشاره شد، زمان کشت برنج بسیار مهم است، به همین دلیل کیفیت برنج کشت اول تابستان و برنج کشت دوم پاییزه متفاوت است.

برنج معطر یکی از اولویت‌های اصلی در خرید مواد غذایی به شمار می‌رود. عطر برنج یکی از مواردی است که می‌توان به تازگی و مرغوبیت آن پی برد. بهترین نوع برنج عطردار برای شمال کشور است و این خطه، قطب اصلی کشت برنج درجه یک و عطری در ایران به شمار می‌رود.

عوامل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود برنج، عطر و بوی خوشی داشته باشد. ما در این مقاله از «سایت برنج اول» قرار است اطلاعات خوبی را در مورد عطر انواع برنج و عوامل موثر بر عطر و بوی برنج در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عطر خوش برنج

عطر خوش برنج

چرا عطر خوش برنج مهم است؟

معطر بودن برنج یکی از مزیت مهم برنج با کیفیت است، به همین دلیل هر چه بوی برنج بهتر باشد، فروش بهتری نیز خواهد داشت. برنج شمال یکی از بهترین نوع برنج‌های معطر و خوش‌بو است؛ مانند هر ماده غذایی، دانه‌های برنج نیز دارای عطر و بو هستند؛ اما بوی برنج یکی از نوسالژیک‌ترین عطر خوراکی‌هاست.

برنج عطری ایرانی

برنج ایرانی یکی از بهترین نوع برنج در دنیا است، که به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. شمال کشور مهد کشت بهترین برنج ایرانی معطر است که در این مقاله‌ای درمورد آن صحبت کرده‌ایم؛ شامل برنج طارم محلی، هاشمی، دم سیاه و صدری است.

عطر خوش برنج دودی

همانطور که از اسم این برنج پیداست، طعم آن سوخته و دودی است. این طعم و عطر با قرار دادن کیسه‌های برنج در معرض دود آتش که از چوب درختان خاص استفاده شده است، ایجاد می‌شود. طعم و بوی برنج دودی باب میل هر ذائقه‌ای نیست.

دودی کردن برنج روشی است که در گذشته برای بالا بردن ماندگاری برنج از آن استفاده می‌کردند، و امروزه طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده است. البته کیفیت چوبی که برای سوختن و دود زدن استفاده می‌شود، بسیار مورد اهمیت است.

عطر خوش برنج قهوه‌ای چگونه است؟

برنج قهوه‌ای یکی از انواع برنج است که طعمی متفاوت‌تر از برنج سفید دارد. این برنج برخلاف ظاهرش، دارای طعمی خوشمزه است که خواص بیشماری نیز دارد؛ و اکثر پزشکان تغذیه بر روی مصرف آن تاکید دارند. برنج قهوه‌ای برخلاف برنج سفید که لطیف است، طعمی آجیلی و نزدیک به نان گندم دارد. برنج قهوه‌ای عطر و طعمی عالی دارد، که از بهترین برنج طارم هاشمی در استان گیلان و مازندران تهیه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.