دسته‌بندی نشده, همه چیز درباره برنج ایرانی

مزایا و معایب برنج تازه

مزایا و معایب برنج تازه چیست؟

برنج محصولی است که از سواحل ژاپن در شرق آسیا تا کشورهایی مثل کره، تایوان، تایلند، بنگلادش، چین، هند، افغانستان، پاکستان و ایران کشت می شود. حتی در زمان هایی که خشکسالی ها به میزان امروزی در کشورهای آسیایی گسترش نیافته بود در کشورهایی مثل عراق و ترکیه نیز کشت وسیع برنج انجام می شد. اما امروزه تولید این فرآورده در کشورهای غرب آسیا کاهش چشمگیری داشته، اما ایران همچنان به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان برنج در آسیا شناخته می شود.

برنج تازه، برنج های کهنه و همچنین برنج های چند ماهه همگی محصولی هستند که در زمره خشکبار قرار می گیرند و به همین دلیل می توان آن را برای مدت های طولانی نگهداری کرد. در واقع ماندگاری بالای برنج عاملی است که باعث جهانی شدن این محصول شده و تقریبا در تمامی کشورهای دنیا این محصول مصرف می شود.

برنج تازه

برنج تازه

برنج تازه چیست؟

برنج تازه همان محصول نهایی است که پس از مراحلی مثل خشک کردن شالی، الک کردن، سنگ گیری، پوست گیری و سفید کردن یا همان پوست گیری دوم برنج بدست می آید. این نوع برنج هنوز هم مقدار قابل توجهی رطوبت و تازگی دارد و به همین دلیل به برنج تازه شهرت دارد.

در حالت کلی می توان گفت که برنج نو یا همان تازه برنجی می باشد که تازه برداشت شده است. برنج تازه باید فرایندی زمانبر را طی کرده تا به برنج سه ماهه یا همان برنج کهنه تبدیل شود. برای خرید برنج نو یا همان تازه می بایست در ماه های اولیه برداشت برنج آن را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان برنج این محصول را خریداری کرد.

اگر بخواهید این محصول را از بازارهای معمول خریداری کنید تقریبا کاری سخت است زیرا فرآیند آماده سازی و ورود برنج تازه به بازار معمولا دو الی سه ما به طول خواهد انجامید.

مزایای خرید برنج تازه برداشت شده چیست؟

برنج تازه محصولی است که در برخی از شاخصه ها بسیار عالی است. برای مثال این برنج به دلیل تازه بودن طعمی عالی داشته و به همین دلیل مشتریان زیادی که علاقه مند به چشیدن طعم برنج نو دارند از این محصول استفاده می کنند. همچنین برنج به عنوان یک خشکبار در طول مدت برخی از خواص و ویژگی های مهم خود را از دست می دهد.

عطر اولین شاخصه ای است که با ماندگاری بالای برنج از دست می رود. البته عطر برنج تا حدود دو و گاها سه سال در برنج باقی می ماند، اما بیشترین میزان عطر برنج مربوط به زمان تازه بودن و پس از پوست گیری است.

برنج تازه همچنین ظاهر شفافی داشته و به همین دلیل بسیاری از افراد با توجه به ظاهر آن شیفته آن شده و آن را خریداری می کنند. این برنج به دلیل اینکه وزن بیشتری دارد دارای قیمت پایین تری نیز بوده و به همین دلیل می توان این شاخصه را به عنوان یکی از مزایای خرید برنج تازه قلمداد نمود.

معایب خرید برنج تازه برداشت شده چیست؟

برنج تازه برداشت شده محصولی است که در بسیاری از شاخصه ها منحصر بفرد است و برای استفاده از آن باید آشپز توانایی بود. برای مثال این برنج به دلیل تازه بودن حالت نرمی دارد و همین مساله باعث در هم رفتگی و در اصطلاح شفتگی برنج می شود.

بدین ترتیب اگر فرد آشپز از توانایی کافی برخوردار نباشید نمی تواند از این محصول غذای خوبی را تهیه کند. همچنین کسانی که در کار تهیه غذا فعالیت دارند، هرگز نمی توانند از این محصول غذای مناسبی را تهیه کنند.

برنج تازه محصولی است که وزنی بسیار بیشتر از برنج خشک دارد زیرا برنج به عنوان یک خشکبار هر چه کهنه تر شود وزن آن کمتر می شود. به همین دلیل این نوع از برنج به دلیل وزن  بالا برای افرادی که به اقتصاد خانواده اهمیت می دهند محصول مناسبی نمی باشد ،اما برای اینکه بتوان به عنوان یک محصول نوبرانه آن را مصرف کرد، مانعی وجود ندارد و می توان برای رفع ذائقه و تفنن گاها در فصل برداشت از آن در سبد غذایی خود استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.